نکات و ترفند قوانین بازی با ورق Seep

سایت و مجله شرط بندی bettingsites90.com تقدیم میکند

نکات و ترفند قوانین بازی با ورق Seep

نکات و ترفند قوانین بازی با ورق Seep

همه ی انواع مختلف بازی هاي‌ ورق در جهان را میتوان بـه چند دسته تقسیم کرد، یکی از انها “بازی با ورق ماهیگیری” اسـت، کـه در ان کارت هایي از دست روی میز در برابر کارت هایي از چیدمان پخش می شود.نکات و ترفند قوانین بازی با ورق Seep را در سایت 

 

یکی از محبوب‌ترین بازی‌هاي‌ ورق ماهیگیری «بازی با ورق Seep» اسـت کـه با نام‌هاي‌ sweep، sip، siv یا shiv نیز شناخته میشود. این بازی در شمال هند بـه ویژه در پنجاب محبوبیت بیشتری دارد.

 

هزاران نفر از مردم شمال هند می‌دانند کـه چگونه با کارت بازی کنند و همچنین تمام قوانین بازی با ورق سیپ را می‌دانند.

 

اصول بازی با ورق Seep

یک بسته استاندارد 52 کارتی، بدون هیچگونه کارت جوکر، برای بازی با ورق seep استفاده می شود. بیشتر توسط 4 نفر با 2 مشارکت 2 بازیکن کـه در مقابل یک دیگر مینشینند بازی می شود.

 

معامله و بازی در خلاف جهت عقربه هاي‌ ساعت اتفاق میوفتد. رتبه کارت ها دراین بازی نزولی اسـت.

 

بالاترین مقدار کارت سلطان، سپس ملکه، سپس کارت جوکر، درست تا کارت آس اسـت. برای این کـه بدانید چگونه بازی کارتی seep را انجام دهید، ابتدا باید هدف ان را بدانید.

 

هدف، واقعگرایانه:

هدف تیم ها گرفتن یا گرد آوری کارت هاي‌ ارزشمند از طرح روی میز «یا طبقه» اسـت. بازی زمانی بـه اتمام می رسد کـه یک تیم بیش از 100 امتیاز نسبت بـه سایر تیم ها برتری داشته باشد «این بـه عنوان “بازی” نامیده می شود».

 

یکی از قوانین بازی seep بیان میکند کـه قبل از شروع بازی، بازیکنان تصمیم می‌گیرند کـه چه تعداد بازی یا بازی میخواهند بازی کنند.

نکات و ترفند قوانین بازی با ورق Seep

گلزنی

برای گرفتن کارت، باید یک کارت از دست خود بازی کنید. پس از ان؛ یک یا چند کارت یا گروهی از کارت‌ها را از روی میز برمی‌دارید کـه ارزش جذب ان‌ها برابر با کارتی اسـت کـه بازی کرده اید.

 

همانگونه کـه کارت ها را میگیرید، می‌توانید انها را در انبوهی بـه نام “منازل” بسازید. این منازل را فقط می‌توان بـه عنوان یک واحد گرفت.

 

عده اي از کارت هایي کـه روی زمین هستند و بخشی از خانه نیستند، “کارت هاي‌ شل” نامیده می شوند. این اطلاعات برای دانستن نحوه بازی seep در کارت بسیار مهم اسـت.

 

مقادیر کارت:

حالا بیایید ارزش کارت ها را طبق قوانین بازی seep بدانیم. مقدار جذب کارت آس 1 اسـت. کارت هاي‌ شماره گذاری شده از 2 تا 10 دارای مقادیر اسمی هستند. جک دارای 11؛ ملکه دارای 12؛ و یک کارت سلطان دارای 13 ارزش جذب اسـت. مقدار امتیاز در پایان بـه صورت زیر ارزیابی می شود:

کت و شلوار بیل هر 13 کارت دارای یک مقدار امتیاز اسـت کـه با ارزش جذب آن ها مطابقت دارد. همانگونه کـه در خط بالا نوشته شده اسـت، کینگ 13 امتیاز، ملکه 12؛ درست تا کارت آس کـه 1 امتیاز دارد.

 

کارت هاي‌ آس 3 لباس دیگر نیز هر کدام 1 امتیاز دارند.

 

کارت 10 کت و شلوار الماس 6 امتیاز دارد.

 

بنابر این، تنها 17 کارت فوق در بازی با ورق تراوش امتیاز دارند. مجموع امتیازات بـه 100 امتیاز برای همه ی کارت هاي‌ بسته می رسد. 35 کارت دیگر ارزش صفر دارند.

 

انها کارت هاي‌ بی ارزشی هستند علاوه بر این، قوانین بازی با ورق seep میگویند کـه بازیکنان همچنین میتوانند برای یک جارو گلزنی کنند. اگر بازیکنی تمام کارت هاي‌ موجود در طرح را در 1 نوبت بگیرد و جدول را خالی بگذارد، این یک جارو اسـت.

 

طبق معمولً یک جارو 50 امتیاز دارد، اما اگر در بازی اول انجام دهید ؛ فقط 25 امتیاز دارد. رفت و برگشت انجام شده در آخرین بازی ارزش هیچ امتیازی ندارد. نکته مهم دیگر برای دانستن نحوه بازی با ورق seep.

 

معامله و مناقصه

برای انجام معامله، فروشنده اول بـه طور تصادفی انتخاب می شود. پس از ان؛ دستها توسط یکی از اعضای تیم بازنده پخش می شود.

 

پس از این کـه فروشنده کارت ها را بـه هم زد، بازیکن سمت راست او برش میدهد. فروشنده 4 کارت بـه ان بازیکن می‌دهد و 4 کارت را روی زمین / میز نگه می دارد.

 

پس از مشاهده ان 4 کارت، ان بازیکن فقط در صورتی باید برای یک خانه پیشنهاد دهد کـه ان بازیکن کارتی بزرگ‌تر از 8 «ارزش 9 تا 13 امتیاز» داشته باشد.

 

اگر در میان ان 4 کارت نباشد، او انها را می اندازد و کل روند تا زمانی کـه پیشنهاد قیمت ممکن شود تکرار می شود. این یکی از قوانین اساسی بازی با ورق تراوش اسـت.

 

فرآیند بعدی در دانستن نحوه بازی سیپ در کارت این اسـت: وقتی ان بازیکن پیشنهاد داد، 4 کارتی کـه روی میز/طبقه نگه داری میشوند رو بـه بالا می چرخند. اکنون ان بازیکن باید یکی از موارد زیر رابا ارزش پیشنهادی انجام دهد:

 

یک کارت از دست بـه زمین اضافه کنید و یک خانه بسازید.

یک یا چند کارت از ارزش پیشنهادی را بردارید و کارتی با ان ارزش بازی کنید.

 

یک کارت از ارزش پیشنهادی پرتاب کنید. بـه عنوان یک کارت شل باقی میماند. «فقط گزینه اي اسـت کـه هیچ خانه اي ساخته نمیشود»

 

بـه این ترتیب، فروشنده معامله را کامل می‌کند، زیرا بقیه کارت ها در خلاف جهت عقربه هاي‌ ساعت در گروه هاي‌ 4 تایی پخش می شوند.

 

بازی

بیایید بـه ادامه این پست برویم تا درباره نحوه بازی با ورق seep بیشتر بدانیم.

 

در هر نوبت یک کارت از دست بازی می شود، بنابر این بازی پس از انجام 12 نوبت و خالی بودن دست‌هاي‌ بازیکنان بـه اتمام میرسد.

 

طبق قوانین بازی با ورق تراوش، 3 نوع بازی دریک نوبت عادی امکانپذیر اسـت:

اضافه کردن بـه یک خانه یا ایجاد یک خانه جدید.

تسخیر یا برداشتن منازل یا کارت ها.

انداختن روی زمین/میز، کارت شل.

نکات و ترفند قوانین بازی با ورق Seep

خانه ها

اگر می خواهید در مورد نحوه بازی Seep در کارت‌ها بیشتر بدانید، باید بدانید کـه دقیقاً چه خانه‌هایي هستند. در هندی «غار» نیز نامیده می شود.

 

خانه مجموعه‌اي از 2+ کارت اسـت کـه فقط بـه‌عنوان یک واحد قابل ثبت اسـت.

 

بزرگ ترین خانه دارای ارزش جذب 13 و کوچک‌ترین دارای ارزش 9 اسـت. هر خانه در طبقه باید یک مالک داشته باشد.

 

یک خانه بدون سیمان یا معمولی انبوهی از کارت ها دارد کـه ارزش جذب ان را افزایش می‌دهد. یک 6 و 7 میتواند یک خانه سلطان را تشکیل دهد، یا یک 8 و 2 میتواند یک خانه 10 را تشکیل دهد.

 

خانه سیمانی خانه اي اسـت کـه بیش از 1 کپی از ارزش جذب داشته باشد. میتوانید یک خانه معمولی رابا اضافه کردن کارتی بشکنید کـه ارزش جذب ان را افزایش میدهد. اما شـما هرگز نمی‌توانید یک خانه سیمانی را بشکنید.

نکات و ترفند قوانین بازی با ورق Seep

نکات و ترفندهای بازی با ورق را مشاهده کنید

تا بـه حال باید اطلاعات زیادی در مورد انجام این بازی شگفت انگیز و همچنین قوانین بازی Seep داشته باشید، اکنون اجازه دهید عده اي از نکات و ترفندهای رایجی کـه بازیکنان در بازی کارتی Sweep استفاده می‌کنند را مرور کنیم:

 

همیشه سعی کنید تعداد کارت هایي را کـه از کینگ تا 9 شماره باقیمانده اسـت را بـه خاطر بسپارید.

 

همچنین، تمام کارت‌هاي‌ حاوی امتیاز برداشته شده را بـه خاطر بسپارید.

 

بازیکنی کـه آخرینبار را برمی دارد همیشه تمام کارت هاي‌ شل باقیمانده روی زمین/میز را در پایان میگیرد. بنابر این، همیشه سعی کنید آخرین بازیکن باشید.

 

تا حد امکان سعی کنید فقط 2 چیز روی میز بگذارید: 1 یا 2 کارت شل، 2 یا 1 خانه. این گزینه هاي‌ تیم حریف شـما را محدود می‌کند.

 

برای گرفتن امتیاز عجله نکنید، ابتدا تا جایی کـه ممکن اسـت خانه بسازید.

 

اگر شـما و شریک زندگی‌تان هر 4 کارت یک فرقه را دارید، از این بـه نفع خود استفاده کنید. هنگامی کـه یک خانه سیمانی دراین فرقه بسازید، تیم مقابل قادر بـه برداشتن یا شکستن ان نخواهد بود.

 

منبع مطالب: bettingsites90.com


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *